پيچ و رولپلاك نما

پيچ رولپلاك نما

پيچ و رولپلاك نما

ممكن است تصور كنيد بعد از عمليات تثبيت سنگ پيچ ها ديده ميشوند اما ادامه ي مطلب را بخوانيد تا اين نگراني شما را برطرف كنيم. پيچ و رولپلاك نما بدون داربست و با طناب يكي از خدمات تخصصي كار در ارتفاع گوشه اي از توانايي اين شركت ميباشد كه با استفاده از طناب هاي مقاوم بر روي نماي شما بالا و پايين مي روند و عمليات محكم سازي و مقاوم سازي و تثبيت سنگهاي نماي ساختمان را انجام ميدهند تا از سقوط و خطرات ناگواري كه در پي خواهد داشت پيشگيري شود. در اين زمينه توصيه شركت ما استعلام قيمت از شركت هاي مختلف و بازديد از نمونه كارهاي آنها است . معمولا چون سنگ داراي سطح صافي است و قدرت جذب آب در آن پايين ميباشد، ممكن است توسط باد يا زلزله از ملات جدا گردد. و سطح نماي آن در اكثر موارد صيقل داده شده و در ابعاد و عرض هاي معمولا ۲۰ تا ۴۰ سانتي متر برش زده ميشود. اما به طور كلي استاندارد ترين سايزي كه براي پيچ و رولپلاك نما وجود دارد و ميتوانيد از آن در اسكوپ كردن ساختمان هاي مختلف استفاده كرد پيچ 6 سانتي متري است. پيچ رولپلاك نماي ساختمان به طور كلي به اقدامي گفته مي شود كه براي جلوگيري از ريزش نماي ساختمان انجام مي شود.

براي مثال آب در فصل زمستان وارد سنگ نما شده و يخ مي زند سپس در فصل تابستان همين آب دوباره روان مي شود و سنگ نما را تخريب مي كند. در تهران آپارتمان سازي رشد بسيار زيادي داشته است و استفاده از نماي سنگ در اين شهر روز به روز در حال گسترش مي باشد. در اين شرايط است كه وجود پيچ و رولپلاك نما مانع از سقوط سنگ مي شود و از اين طريق ايمني ساختمان را افزايش مي دهد. تمامي پروژه هاي كار درارتفاع كه از اين روش و از پرسنل آموزش ديده ايراتا استفاده كرده اند، از ايمني بسيار بالا، سرعت در كار و بصرفه بودن هزينه كار در ارتفاع بهره مند گشته اند. هر ساله شاهد اين هستيم كه سنگ هاي نماي بيروني ساختمان ها ريزش مي كند. بهترين متخصصين و راپل كاران را مي توانيد در سايت كارگشا پيدا كنيد. بخش دوم مربوط به هزينه دستمزد آجر اسكوپ است كه اين بخش معمولا بسيار ناچيز است و حتي برخي از سنگ كاران هزينه اي براي آن دريافت نمي كنند.

اما اگر بخواهيد براي انجام اين كار داربست بزنيد يا بالابر استفاده كنيد هزينه شما چند برابر خواهد شد و به هيچ عنوان به صرفه نيست. پيچ و رول پلاك نماي ساختمان يكي از تخصصي ترين كار هاي سنگ كاري بدون نياز به داربست و به روش صخره نوردي انجام ميشود كه در ان كارگزار با سرعت زياد و با هزينه كمتر نسبت به داربست كار ميكند و نكته اصلي اين است كه تداوم و استحكام ان نيز نسبت به مدل سابق (داربست) بيشتر است. معمولا از پيچ 5 سانت و رولپلاك هاي معمولي ميباشند. بهترين زمان پيچ و رولپلاك سنگ نما بدون داربست موقعي است كه سنگ ها يا دچار ترك شده اند و يا تكه سنگي از نما ريزش كرده است.پيچ رولپلاك نماي ساختمان بدون داربست هم از نظر سرعت و هم از نظر ايمني براي خدمات دهي هر چه بهتر امروزه كاربرد بسياري دارد. قبل از اجراي پيچ و رولپلاك نما يا محكم سازي سنگ نما اول بايد روش كاري را كه مد نظر است تعيين كنيم اگر ساختمان داراي داربست باشد ميتوان اينكار را با پيچ و رولپلاك نما انجام داد ولي اگر داربست در دسترس نباشد از طناب راپل استفاده مي كنيم كه بيشتر كار پيچ و رولپلاك هم با طناب انجام مي شود كه لازم است بدانيد محكم سازي سنگ نما با طناب سخت تر از داربست است.

بيشتر مواقع ملات پشت سنگ ها از كيفيت كافي براي نگه داشتن وزن سنگ ، پيچ و رولپلاك برخوردار نيست. بدون شك يك راپل كار ماهر همه نكات لازم براي سنگ كاري و پيچ و رولپلاك كردن نما را به درستي رعايت مي كند. پيچ و رولپلاك نماي سنگي امري بسيار تخصصي است كه توسط افراد ماهر انجام ميشود. هر كدام از اين سنگها، ويژگيهاي منحصر به فردي دارند كه بسته به شرايط آب و هوايي و نوع ساختمان از آنها استفاده ميشود. تنها تفاوتي كه دارند اين است كه آنها از صخره آويزان مي شوند و مجري پيچ و رولپلاك سنگ نما از نماي ساختمان ها. سنگ يكي از مناسبترين مصالحي است كه در نماي ساختمان به كار ميرود. پيچ و رولپلاك كردن سنگ نما يكي از روش هاي مطمئن به منظور رعايت ايمني مي باشد كه انجام آن پس از سنگ كاري نما بسيار حائز اهميت است. بعد از آماده سازي زير كار، پشت سنگ مربوطه را چسب سنگ و چسب هاي فوق قوي مي زنيم و بر روي ملات مي چسبانيم. در مواقعي كه امكان وجود كار با طناب ميسر نباشد مثلا ساختمانهايي كه آردوواز داشته باشند زدن داربست و كار روي آن مناسب است.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.